Akce 2023
Stěžejní události v r. 2023
3. 3.2023 Bratislava
19. 3.2023 břeclavsko - Soutok M&D
22. 4.2023 Brněnské hvozdy
30. 4.2023 Výprava znojemské party na Hrádek
1. 5.2023 tradiční výjezd MCT na Soutok M.&D.
7. 5.2023 Už zase další kolo!
20. 5.2023 Na Hrádek s Jiřkou
27. 5.2023 Poježdění s Aničkou
3. 6.2023 Koncert pod širým nebem
19. 6.2023 Kunžak dovolená
13. 7.2023 Peníkov pod stan
26. 8.2023 Javořice
6. 9.2023 Tour de Burčák
23. 9.2023 Vranovská přehrada
25. 9.2023 Do Moravského Krasu
12.10.-15.10.2023 Nitra, SK
18.10.2023 Uzamykání Prýglu
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Leden 2023
- troje narozenin
Únor 2023
- 18. 2. Valentýnský bowling v Brně
- dokončen plán dovolené
- 25. únorová vyjíždka
Březen 2023
- 3.3. Bratislava - (minirecenze velkého stroje)
Na tuto akci jsem se těšil. Ségra mi avizovala, že nový E-bike je zakoupen a mám ho přijít vyzkoušet. Samozřejmě, tuto nabídku nemůžu odmítnout. Byl mi svěřen tento Haibike Hard Seven 6/21 do péče (odvážná důvěra :)) ).
Jeli jsme trasu z Biskupic (cca 150 m n.m.) po rovince asi 15 km a pak kopce nad Bratislavou 15 km na B. Kríž(+/-500.m n.m), kousek okolo a zpátky. Totéž na druhý den, trochu jinou cestou. Za dva dny 145 km (70+ rovina, 70+ kopce a sjezdy- to vše asfalt, 3km horší terén). Není to moc, ale pro základní obrázek stačí.
Haibike- zkušenosti z jízdy:
- kolo působí robustně, trochu mi vadila vysoká horní trubka
+ na rozdíl od prvního dojmu je průjezdnost a ovladatelnost bez výhrad
- menší nominální výkon, v kopci je znát
- brzdy Tektro M275 na toto použití nedostatečné
+ pevné osy, 27,5+ pláště a tuhá konstrukce
+ ostatní převody a komponenty standardní, dobré
- kolo netáhne (celkové zklamání; vyšší výkon se musí "vydřít")
+ dobrá kapacita bat.,
+ pocitově nulový odpor na rovině
(+) dobrá integrace káblů, konečně i držák na bidon a inteligentnější displej :) toto by mělo být snad samozřejmostí
Resumé:
Takové kolo by si zasloužilo lepší brzdy. Ostatní odpovídá ceně (velmi dobré). Motor je spolehlivý. Výkon je postačující na rekreační využití i do terénu.
Co se týče opravitelnosti kola- zaznamenal jsem určité potíže s dostupností diagnostiky a servisovatelností, ale Haibike, ani tento motor není má krevní skupina a tak jsem po detailech nepídil. Pavel.
- 19.3. břeclavsko - Soutok M&D
Pěkné počasí nad 8° mne vylákalo na soutok M&D. Objel jsem s dílčí obměnou vše, co se naskytlo v Lednici, Valticích a BV; vynechal jsem Rajstnu, krom toho jsem znovu otestoval 50 let rozbitý asfalt pod Bořím dvorem (stokrát si říkám nikdy více!) až k celnici, dál už obstojná cesta na Fr. rybník až na Soutok. Cesta ubíhala svižně, po rovině jsem to vypnul, max na tour, a tomu odpovídala spotřeba 4,3 Wh/km, 82km, rezerva ještě 50 km na Eco.. Celkem pohoda, akorát není kde nabrat vodu. Soudruzi z BV, ale i jinde se ještě neprobrali z totality. Pavel, kníže z Klentnic
Duben 2023
V dubnu se vrátilo deštivé počasí a na 3 týdny se také ochladilo, a tak nebylo vhodné ježdění na dlouhé tratě. Dokonce i byly tvrdé ranní mrazíky. Teprve od 20. přišlo oteplení na 18°, občas i víc, ale v terénu byly občas louže nebo bláto.
- 22.4. Brněnské hvozdy
Brno nabízí daleko rozsáhlejší a zábavnější terén a dnes jsem také jel po osvědčených trasách.
Cestu jsem neplánoval; byly různé varianty, měl jsem dopoledne pojezdit a pak si vyjet s Jiřkou po rovinkách. Nakonec to vyšlo úplně jináč, v Bílovicích jsem se dozvěděl, že se J. roznemohla a tak tento krásný den - bohužel nebo naštěstí- patřil mně :)
Trasa posléze vyšla na 4 části. Nejdříve jsem zaparkoval v Julcu a vypravil se do Bílovic. Cesta je spravená, nový asfalt a velmi příjemná. Dál jsem vybral oblíbenou lesní Melatínskou k Buku, což je krásná odpočívka pod Útěchovem, trochu záměrné zajížďky a bloudění, zpátky po zelené parádním šotolinovém sešupem do Bílovic. Tuto cestu mám rád a vždy se na ni těším.
V 2. části jsem vyjel do Adamova a dál až k Jedové chýši. Asfalt je nový, stezka upravená. Ale chtěl jsem do kopců a tak jsem otočil zpět. K Novemu Hradu mi to netrklo, snad příště.
3.část byla už lepší. Vyjel jsem z Bílovic na Velkou Klajdovku do Líšně. Posledně jsem tuto trasu nedokončil hned na začátku, páč jsem se vracel po z(a)tracený mobil. Takže trasa neprobádaná, ale intuitivně jsem jel dobře. Parádní krpál i sjezd, šotolinka, pak krásný lesní trail do Líšně. Navíc, měl jsem ještě 40% rezervu a tak jsem prokličkoval do Mariánek.
4.etapa. V Mariánkách jsem vyjel podél Říčky až po rybník Hornek, za ním vlevo po žluté skoro nepřekonatelný mostek, dál do strmého kopce a dál... už to nešlo. Vracel jsem se zkratkou a bylo nutné přebrodit potok, páč tam byla lávka jen pro akrobaty. Potok rozvodněný, musel jsem poponášet kolo aby se mi nezaplavil motor. Takže vyzout a do ledové vody. Zdárně jsem to překonal, v rybníku umyl nohy a po osušení jsem jel už do Julcu. Poslední překážkou byl areál Zetoru. Pak jsme dali s Jiřkou alespoň to kafe.
Celkově dal sršáň 80 km se spotřebou 6,4 Wh/km. Zbyla mi 18 km rezerva na ECO.
- 30.4. Výprava znojemské party na Hrádek
Bylo na čase vyrazit i s naší novou znojemskou partou, po zorganizování Zdenálem se nakonec vypravilo 6 lidí. Nejdříve do Kravska, kde jsme přibrali další členy a pak po silnici přes Žerůtky do Lukova, kde jsme dali občerstvení, a poté i na samotný hrad. Byl sem tam třikrát, ale kvůli covidu neotevřeno. Teď to vyšlo a zaplatili jsme si i výklad, stálo to za to. Dana, Alča, Zdeněk, Honza, Lukáš a Pavel. Pavel, kníže z Klentnic
Květen 2023
- 1.5. tradiční výjezd MCT na Soutok M.&D.
Jako vždy, i letos byl soutok uzavřen a tak jsme zvolili náhradní trasu. Vypravili jsme se s Fanou vlakem, na nádraží nás očekával Miloš a opodál, aby to neměla tak daleko, i Anička (z Břeclavi). Tak jsme byli komplet a jeli na Janohrad, pak Tři gracie atd až do Valtic na vinařský dvůr. Tam jsme koštli vínko a po přestávce vyrazili na Rajstnu. Zde se projevila známá nevyježděnost Aničky a muzejní stav techniky u Franty. V Úvalech Fana hlásil poruchu pohonu. A to už mne přestalo bavit. Bylo zvoleno řešení, že se nějak doplazíme do Sedlece, zatímco Anička zůstane v Úvalech, čímž její účast končí. Pak se motor umoudřil a v Sedleci jsme si dali oběd, a nakonec to riskli a odjeli jsme až do Břeclavi. Takže jsme udělali dle plánu asi 52 km. Miloš se v BV rozloučil a Fana zapíjel úspěch pivem. Cestování vlakem s elektrokolem je na samostatnou kapitolu. Po těchto zkušenostech si dávám od Břeclavi a Franty na rok pauzu. Pavel, kníže z Klentnic
- 7.5. Vylepšuji vozový park na vyšší level
Toto byla opět šťastná náhoda. Sice jsem vážně uvažoval o e-fullu už vyše roku, přesněji od koupě Žlutého sršáně poté, co jeho předchozí majitel přešel v sedmdesáti na e-full. To bylo pro mne impulzem, abych se také poohlédl po lepším řešení a tento červík mi pořád vrtal v hlavě. Už jsem znal limity Hardtailu a v určitých situacích mne to nebavilo. Měl jsem několik tipů, co bych akceptoval - vyjímatelnou baterku, Bosch 4 a baterii kvůli zpětné kompatibilitě s mými koly, a full odpružení. Taky aby pěkně vypadalo. Volba byla jasná: do konce roku zvážím své možnosti a pak se rozhodnu. Nakonec to nečekaně cinklo už teď. Maník, co prodával své KTM, po měsíci slevil z ceny a navíc to bylo v Brně. Koupě se podařila a když už jsem byl v Bystrci, hned jsem ho jel vyzkoušet. Kam jinam, než na Prýgl. Objel jsem čestné kolečko a jel k Jiřce, která mi dělala asistenci. Vyjeli jsme si pak společně do Mariánského a mne pak ještě čekala cesta z Bohutic domů. Tento zánovní e-Full má (také) Bosche CX4 a dobrou konfiguraci, byť je to nižší model tohoto výrobce. Po 5 měsících, kdy doplňuji tento záznam, mám už cca 2900 km, což je důkaz, že se mi jezdí parádně. Modrý démant je terazky můj favorit :)) (moje hodnocení je naspodu této stránky). Pavel.
- 20.5. Na Hrádek s Jiřkou
Tento výlet mám v plánu dva roky, od chvíle, co si i Jiřka pořídila Modráska Cube, líbivé kolo s nejlepším motorem Bosch (v té době) a navíc i s 27,5 koly (čemuž se Cube paličatě brání), takže i já jsem spokojen :).
Tak tedy se Jiřka konečně osmělila a vyrazila rovnou do terénu. Ale tady musím smeknout, terénem dosud nepolíbená kupodivu dopadla velmi dobře. Vyjela všechno, horší to bylo ve sjezdu. Na hradě jsme si zaplatili průvodce a uvedli nás do historie i současnosti hradu. I když jsem tuto návštěvu absolvoval před nedávnem, pořád to bylo zajímavé a poučné. Celkem 36 náročných km Jiřku trochu rozhodilo, já jsem už měl svého Diamanta zajetého a užíval si drsnou trasu. Nicméně, teď mám jistotu, že dovolená v Kunžaku dopadne dobře, o čemž se brzy přesvědčíme. Pavel, kníže z Klentnic
- 27.5. Poježdění s Aničkou
Ségra Anička je vášnivá cyklistka a tak občas pořádáme výměnný pobyt ve Znojmě, nebo Bratislavě. Tentokrát u mně, a není náhoda, že jsem zajistil 2 vynikající e-kola; tedy nádherným zážitkům je vše nakloněno.
Vyjíždíme ještě tentýž den na vyhlídky přes Kravák a přes Šobes, po cestě jsme koštli vzorek vínka a z Podmolí jedeme krásnou polňačkou do Znojma. Celkem cca 40 km, nádherný večer a krásné zážitky. Většinu vyhlídek už zná z minula, dnes to byly Kravák, Špalkova, Seisfelďák, Havraníky, Devět mlýnů, Hnánice, Heiligen Stein, Šobes a Podmolí.
V neděli jsme měli v plánu Bítov; nakládáme kola do Lančova, odtud po ose na Cornštejn, Bítov- tam jsme chvilku pobyli, oběd u Rumburaka teda nic moc. Pak zámek Vranov n/D, pod hradem boršč- zase vyhozené peníze. Dál po těžké zkratce do Čížova a lesní k rybníkům a dál po obvyklé do Znojma. 63km, některé úseky daly zabrat. Rezerva zbyla 27km ECO.
Poslední den jsem měl letmo naplánovaný na Hardegg. Anička si ale všimla ceduli na Jaroměřický zámek. My už víme, že dojezd máme 100 km, tak jsme koukli na mapu a 80 km po asfaltu bude brnkačka. Zámek je úchvatný, ale bylo pondělí, tedy jen zámecká zahrada. Nakonec to vyšlo na 85 i s obědem v Jevišovicích u Suchého čerta. Rezerva zbyla 18 km na ECO. Večer jsme šli ještě na víno na Louku.
Závěrem: Poježdění s Aničkou mne vždy baví; ženská, která nebrblá na kopce a dlouhé trasy, je nevídaný luxus. Celkem najeto 190 km. Pavel
Červen 2023
- 3. 6. Koncert pod širým nebem
Koncert Vaša Patejdla ve vinicích Lahofer v Dobšicích. Dostali jsme to jako dárek a akce byla povedená, muzika perfektní a vyšlo i počasí. Navíc to bylo v příhodném prostředí a stánky s dobrým vínem, tak proč ho neokoštovat..
(P.S. Vašo za 2 měsíce nečekaně zemřel, máme na něj pěkné vzpomínky...) Pavel + J.
- 19.6. Kunžak dovolená
Tak jsme se opět vypravili na kýženou dovolenou. Dali jsme přednost jistotě a tedy zakotvili opět na našem oblíbeném místě. Vyšlo nám i počasí. Jiřka už má výbavu pro převoz kol a tak jsme se těšili na dovolenou na éčkách. Letos jsme moc spolu nepojezdili, ale i tak mám dobrý pocit z absolvování jízdy na Hrádek, resp. terénem až do Znojma. Cube je nadšen a Jiřka zajisté také :/)
První den jsme se napřed zastavili na Landštejně, kde jsme se naobědvali a na krátko i pojezdili na bizoní farmu. Pak už do Kunžaku, který byl obrazně na dohled. Tím jsem měl splněno, páč k večeru sprchlo a tak přišel vhod bazén.
Druhý den byl naplánován na Ďáblovu prdel. Cestu již důvěrně známe, ale problém byla vyhlídka U Jakuba, což jsme posléze také trefili. Jiřce se ještě nechtělo domů, tak jsme si vyhlídli pokračování do Č. Rudolce. Jeho zámeckou věž je z rozhledny dobrým zoomem vidět, takže v pohodě. Malou Hlubokou už znám, ale mne zajímalo, jak pokračuje po pěti letech oprava. Jako za komančů- nijak. Přitom tahle bohem zapomenutá osada by měla co nabídnout. Po kochání jsme otočili, leč dosud neověřenou trasou. Zakrátko se objevily mraky a zahřmělo, což nás přinutilo zvýšit úsilí. Měli jsme před sebou Matějovec, kde jsme za prvních kapek zaparkovali v čekárně. A pak to spustilo. Nicméně, jak to přišlo, tak i odešlo a za půl hodiny jsme pokračovali. Směr byl dobrý, měla přijít odbočka, která nebyla značená. Následně šipka ukazovala do Kaprounu, ale my jme chtěli víc na sever a tak jsem se vydal neprobádanou kamenitou cestou kdoví kam. Různě se to klikatilo do kopce, než jsem přiznal, že bloudíme. Problém to nebyl, měli jsme na bloudění omezený prostor a přitom čas a energii, ale problém byla cesta, která byla "čoraz" horší. Konec byl ale příjemný, záhy jsme vyjeli nad Kaprounem, což jsem tak nějak očekával. Po hlavní jsme se pak dostali domů. Tedy výlet se povedl, Jiřka byla spokojená. Večer bylo grilování ryby..
Třetí den jsme měli za cíl Kaproun, "Cimrmanovo" nádraží. Nějak jsme nemohli trefit po zelené a průzkum jiných cest také nevedl k výsledku. Nakonec jsme dojeli do N. Bystřice. Tam se pokoukali a hlavně si dali oběd. Jedli jsme opět u Toma, jídlo bylo perfektní a i v příjemné ceně. Zpátky jsme se pokoušeli opět dobýt Cimrmana; povedlo se, ale cesta byla pro kolo téměř nesjízdná. Není divu, je to pěší zelená. Ale jiná cesta tam nevede. Pak už pár km "domů", čímž už měla Jiřka odježděno. Docela ji to zlomilo a (s odstupem času) vím, že letos s ježděním skončila. Já jsem ještě vyrazil do Zvůle, obhlédnout kemp a rybník a ještě jednou k Novému Světu, čímž jsem vyčerpal kapacitu.
Poslední den už byl balící a nikde jsme se nezastavovali. Užili jsme si krátkou dovolenou a navštívili jsme další pěkná místa na e-kole. Jířka ujela celkem 85 km, já o 30 vic. Jo, tentokrát ještě na Žluťákovi, abych jí moc neujížděl :).
Pavel. ALBUM
- pravidelné poježdění- měsíc byl příznivý na počasí a byla i chuť si dobře zajezdit na novém "Diamantovi"; výsledkem je opět do 1000 km a celkově za půlrok 3000 a něco, tedy dobrý vklad pro další rekord.
Červenec 2023
- 13.7. Peníkov pod stan
Zakrátko po dovolené jsem jel na toto místo podruhé. Chtěl jsem pojezdit to, co jsem nestihl :) Vyhlédl jsem si táboření na farmě Peníkov. Ale nevyšlo mi počasí- bylo úmorné horko. Tak jsem se přes den skrýval v lese a večer jsem teprve vyjel. Tak se mi povedlo sjet až na Kámen republiky, druhý den pojezdit od Č. Rudolce po Zvůli a okolí Landštejna. Objevil jsem i příjemnou hospůdku v Artolci. Měl jsem v plánu toho víc, ale zdraví je přednější, večer jsem odjížděl. Pavel.
31.7. Ječmeniště s Milou, 36 km
To byl krátký výlet po rovinkách, aby zjistila, jak jí to pojede. Byla nadšená. Určitě si znovu vyjedeme.
Srpen 2023
- 13.8. Hardegg 52 km
Toto byl další výlet na Hardegg, opět s Milou. Zvládla bravurně i zpáteční cestu terénem, je vidět že mám pokřivené vidění z cyklotlupy a nemůžu se toho za boha zbavit :))
- 26.8. Javořice
Javořice (německy Jaborschützberg, Jaworschitz) je s výškou 837 m nejvyšším vrcholem Jihlavských vrchů a současně i okresu Jihlava, Kraje Vysočina a celé Českomoravské vrchoviny. Stejně jako její druhý nejvyšší vrchol (Devět skal) leží na historickém území Moravy. Nachází se vzdušnou čarou 9 kilometrů severozápadně od Telče a 5 kilometrů severovýchodně od Studené. Je rovněž nejvyšším bodem (804 m) okresu Jindřichův Hradec. (WIKI)
Potřetí na Vysočinu, dnes krátký výjezd na Javořici (nejvyšší vrch 836m n.m.) a hrad Roštejn. Zaparkoval jsem ve Lhotce a projel po zelené a cyklo xx24, samozřejmě s blouděním. Už netrefím ani rovně k vysílači. Zato jsem objevil krásnou studánku (studánka Páně). Na hrad vede přímá cesta po zelené, ale místy je to o hubu. Hrad je opravený a zajímavý, zelňačka- to byly opět vyhozené peníze a tak jsem už s jídlem neexperimentoval. Ráno sprchlo a bylo příjemně, přes den již nesnesitelně a tak z původního táboření sešlo a jel jsem domů. I tak jsem si splnil své plány a někdy se sem vrátím. Dnes poprvé s Démantem do auta, ale tyto kopce mi nešly. Necítil jsem se jistě. Asi poprvé, co mne napadlo, že se Žluťákem, byť hardtail, by to možná šlo líp? Pavel, kníže z Klentnic
Září 2023
- 6.9. Tour de Burčák
Po vinobraní přišel kýžený den pojezdit a koštnout kapku s přáteli. Byl pěkný slunečný den a na Louce milion lidí. Leč na trase pomálu, pár jednotlivcú nebo skupinka... organizačně to bylo fiasko, sklepy zavřené jakoby se stávkovalo. I tak jsme se dobře bavili, udělali spoustu km se Znojemskou tlupou (Alena, Dana, Zdenál, Honza, já a posléze Fana a na skok Honza ze Šatova) a letos jsme tím uzavřeli cykl. sezónu. Pavel.
- 23.9. Vranovská přehrada
Toto jsem měl v merku 4 roky, ale netroufal jsem si kvůli malé baterii. Teprve až přišel e-full jsem akci oprášil a po projetí trasy z Bítova se ségrou to byla jen otázka času, a ten nastal dnes. Sice bylo chladno a vítr, tak jsem vytáhl lepší oblečení a vyrazil. Zprvu terénem do Podmolí, pak po silnici do Břečkova a za Lesnou dolů k přehradě. Bylo po sezóně a liduprázdno, jel jsem do obce a podél Dyje pěknou cestou, pak ale nastalo stoupání, překonání lesního masivu, což my jsme zvládli předtím a i teď docela v pohodě. Pak jsem najel na čížovskou cyklo a když už jsem byl v Čížově, vyjel jsem i k Hardeggu a pak lesní až domů. Dnes tedy 72 km. Pavel.
- Jaroslavice a dál
- 25.9. Do Moravského Krasu
Poslední volný den a ještě pěkně a teplo, to byla výzva na dnešní den. Popravdě, měl jsem to nachystáno už týden, ale počasí se vylepšilo teprve teď.
Cílem byl Moravský Kras, minimálně 50 km po předem naplánované trase. Zaparkoval jsem v Bílovicích a zkompletoval Modrého - pak vyjel kolem hájenky lesní do Řícmanic. To byl jediný úsek, co jsem celkem zvládl dle plánu; následovalo bloudění jako vždycky a některé úseky, co se z mapy jevily v pohodě, byly nesjízdné. Dál už jsem najel na hlavní a projel Křtiny, Jedovnice (zdejší traily se nechám na jindy), na Balcarku, kde jsem si dal oběd. Tentokrát měli vynikající fazolačku. Měl jsem 30 km, ale zpátky zbývalo sotva 20 a tak jsem vyjel i k Macoše. Zpáteční po desítkykrát sjeté Suchým žlebem, Skalák, Blansko a podél Svitavy dolů. To je krásná trasa s kopce, navíc nový asfalt a u Žalmana neplánovaně na Nový Hrad, čili odškrtnuto (byl v plánu na neurčito, až se Jířka zdrchá). Pak Adamov a Bílovice. Měl jsem i náhradní baterku a lákalo mne to dál, ale dny jsou krátké a chtěl jsem dojet dom za světla. I tak 64 km a nový měsíční i roční rekord. Pavel.
Říjen 2023
- denně alespoň 20 km, pokud to jde
- 12.10. -15.10. Nitra, SK
Vyjímečné podzimní počasí s krátkým rukávem hned od rána, to byl prodloužený víkend na SK s návštěvami a úžasným poježděním se ségrou.
První den jsme udělali průzkum pod Krškanama, a s návštěvami. Druhý den hlavní cíl vrch Zobor, kterého jsme sice nedosáhli, ale byli jsme docela blízko v Jelenci, načež jsme překonali lesní masiv na druhou stranu do Lefantovic a pak okolo řeky Nitry do Krškan a polní domů. Pak přijel Juraj a my plánovali něco krátkého na zítra.
Třetí den jsme udělali průzkum lesa po Čermáň a kolečko na Párovské háje, zpět na čáporskou a dál na Močenok, Pereš a zemědělskou asfaltkou domů. Večer přijeli znovu Hela s Petrem a Jaro s Lubkou.
Celkem jsme dali přes 150 km. Zobor se tedy odročuje. V neděli po ránu jsem odjížděl do CZ. Pavel.
- 18.10. Uzamykání Prýglu
Krásný den byl jakoby předurčen na tradiční uzamykání, které se bohužel koná už jen sporadicky. A to v jedné osobě. Dnes jsme byli dva, jeden pěší a druhý cyklista. Ráno bylo na nule a pěkně mi mrzly ruce.
Zahájil jsem totiž moc brzy, abych toho stihl víc. V plánu bylo prověření stezek v Podkomorských lesích, tedy kolem Ríšovy studánky (známe z minula a já ještě z bivaku za vydatného lijáku, že), to už bylo tepleji a slunečno, pak po modré k Oboře a z Veveří-západ po Hvozdec a po žluté velmi drsné zpět k Rakovci, a dále Kníničky z druhé strany. To už přijela Jiřka a po procházce jsme dali malý dezertík a kafe. A popřál jsem ji k narozkám. Pak se rozloučila a já měl rychlý sjezd k Olympii.
Důstojně jsme tak uzavřeli sezónu na Prýglu, KTM půjde na údržbu a zimnímu odpočinku. Dnes 66 km, chladné počasí si vzalo víc energie. Pavel, kníže z Klentnic
Listopad 2023
- v plánu je martinská husa nebo jiná drůběž
Prosinec 2023
vánoční bowling,oslava narozenin vnukůa novoroční oslavapro nemoc aktérů odloženo
Letos to byl, po sportovní stránce, velmi zdařilý rok. Povedlo se mnoho akcí, strávili pěknou dovolenou, přibyli noví kamarádi (a staří odpadávají), pokročil jsem i technicky. Zdravotní stav se stabilizoval. Co se kilometrů týče, pouze elektrických, rekordních 7140 km.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Doplněk k 7.5. Vylepšuji vozový park...
Menší recenze "nového" éčka
KTM Macina Chacana 294_ 2021(e-full, u mně 7.5. 2023 z druhé ruky a 1680 km).
Nyní asi po 3000 vlastních km můžu napsat své první zkušenosti.
Klady:
- -e-full; výhody tlumiče
- motorizace stejná jako v mém paralelním kole, tedy Bosch CX4/85Nm, baterie v základu 500, nově 625* (konstrukce to umožňuje)
- klasický dobrý Purion- ten byl m.j. podmínkou
- kotouče 200/180 ICE TECH*, brzdy MT420/BL501* servo wave, 4 pístky (už znám z předchozího, vynikající)
- možná i 12 kazeta (SRAM NX Eagle) alespoň rozsahem (11-50T), zatím jsem si nezvykl na humpolácké řazení
- dojezd jako v předchozím, dá se jezdit agresivně i úsporně (odpovídá kalkulačce Bosch)
- řetěz sedí a nepadá, i když nemá vodítko; dlouhá výdrž řetězu SRAM
- malý odpor při šlapání, NIKOLIV VŠAK BEZ ODPORU- toto je dobré vylepšení oproti B3gen.
Zápory
- kazeta Sram, největší se těžko řadí, na některých převodech je tichý, jinde hlučný, občas nepřesně řadí ...? tohle je zoufalost
- chybí mu obratnost a rychlá odezva v terénu, trochu tězkopádné ovládání spolu s 29 koly, doposud jsem si nezvykl
- u tohoto kola pískají brzdy, pravděpodobně nevhodné kotouče a seřízení, budu řešit v zimě
- hlučnějši motor v určitém (zejména ECO) režimu; v porovnání s stejným B-CX4 u Žluťáka, kdy ho není skoro slyšet.
U tohoto kola, abych se vlezl do rozpočtu, jsem už musel řešit kompromisy. 29-er je prvním dosud nesmířeným. Lhal bych, kdybych říkal, že mi to nevadí. Pak pohon SRAM, kterému nebylo vyhnutí. Mnoho věcí pořeším časem. Jistě by se hodila teleskopka, tehdy to nebylo ještě v módě.
pozn.: * upgrade
Pavel (edit 9/2013)
Doplněk k 1.1.25:
Nyní je najeto přes 11000 km (10000 vlastních). Kolo bez závad. Tedy kolo nechám sloužit nadále v nezměněné konfiguraci alespoň dva roky.